| Nieuwsitem
Per 1 april 2019 zijn EMS Nederland B.V. en 3.0 Expertise B.V. een partnership met elkaar aangegaan.
Beiden zijn partijen met een innovatieve visie op de schademarkt, waarbij automatisering en digitalisering een grote rol speelt. Beiden hebben een zelf ontwikkelde cloudbased applicatie, die eenvoudig met elk systeem kan samengaan. De core business van EMS is EMS ‘Claimsengine®’. Dit is een STP-oplossing, die bulkschades afhandelen voor verschillende opdrachtgevers in binnen- en buitenland. 3.0 Expertise is een landelijk werkend expertisebureau, dat zich bezighoudt met schade-expertise op het gebied van met name brand, aansprakelijkheid en rechtsbijstand bij particulieren en het midden- en kleinbedrijf. Door de applicaties aan elkaar te koppelen kunnen EMS en 3.0 Expertise de verzekeringsmarkt een volledig schadebehandelingsproduct aanbieden. Indien de schadeclaim van een gedupeerde vanwege uitvalcriteria niet rechtstreeks via de “Claimsengine" kan worden afgewikkeld, maar bestemd is voor expertise, wordt er direct een opdracht met alle benodigde informatie direct in het systeem van 3.0 Expertise gezet. Vervolgens wordt in de applicatie “Expertise Online” van 3.0 Expertise op basis van postcode en specialisme automatisch een expert toegewezen, die binnen een dag contact opneemt met de verzekerde. Het voordeel is dat de verzekerde binnen 24 uur na melding wordt gebeld door een expert waarbij 80% binnen een week wordt bezocht en 80% van de schademeldingen binnen twee weken is afgrond. Deze aanvulling garandeert kortere doorlooptijden en zorgt mede hiervoor voor een hogere klanttevredenheid. Eventueel is via 3.0 Herstel ook herstel in natura mogelijk.